Strövtåg i hembygden

Impus åkte till Norrland igår. Tog flyget via den kungliga huvudstaden och landade tillslut i Umeå.
Gjorde ett pitstop i Vännäs hos min älskade Andreas innan jag överraskade min mamma på fredagskvällen. Idag, Lördag, har jag hunnit träffa många jag håller nära om hjärtat. Efter en marknadskväll med partaj på hotellet, laddar jag nu med vatten inför morgondagen.
 
Och på måndag åker jag hem till Götelaborg igen. Nya favoriten är Mando Diaos - "Strövtåg till Hembygen" påminner om Norrland och Västerbotten där jag kommer ifrån. Underbart!
Vart jag än hamnar i livet så kommer Västerbotten ligga mig varmt om hjärtat. Men sina vackra färger om hösten och sina rikliga vintrar. Älskar lugnet och tystnaden samtidigt som jag få panik av samma lugn och inskränkthet. Allt jag hoppas är att fler ser de vackra med Norrlands inland och att vart jag än hamnar så kommer jag aldrig glömma vart jag kommer ifrån.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hjärta.

2012-10-04 @ 16:04:45
URL: http://www.flickr.com/photos/mikaelaastrom/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Komihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
KLicka för feed
stats.blogg.se