Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump

Kan man annat en älska Pippi?
Hon är min största idol och var det enda som dög i film och serie väg när jag var liten. Rätt sugen på att gadda mig igen och ett pippi-citat skulle passa perfekt.

Här några fina citat:

"Spunk"
, sa Tommy. "Vad betyder det?"
"Om jag bara visste"
, sa Pippi. "Det enda jag vet är, att det inte betyder dammsugare."


"Skulle ta och gå hem nu’, sa Pippi, ’så att ni kan komma tillbaka igen i morgon. För om ni inte går hem så kan ni ju inte komma tillbaka. Och det vore ju synd.’"


"’Ja, tiden går och man börjar bli gammal’, sa Pippi. ’Fram på höstkanten fyller jag tio år, och då har man väl sett sina bästa dar.’"


"Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll."



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Satsa på det sista :)

2011-10-18 @ 00:21:37
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Jennifer

Kram!<3

2011-10-18 @ 00:24:09
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Komihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
KLicka för feed
stats.blogg.se