I can´t save the roses


Det är fredagkväll, sista höstlovet i mitt liv har just börjat och jag checkade för nån timme sen in på mitt vandrarhem i centrala Stockholm. Rummet är inte större än 7-10 kvm och genom fönstret ser jag rakt in i en annan lägenhet. En orkideé i plast står i fönstret och rummet luktar svagt av billigt rengöringsmedel. Men jag trivs, ena väggen av rummet är tegelstenarna framme och jag myser och njuter av att få ha en stund för mig själv.
Imorgon bär det vidare mot Norrtälje och Vänsterpartiets kvinnopolitiska konferens, jag är laddad och det känns grymt roligt.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Trevlig konferens! =)

2011-10-29 @ 14:03:36
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Komihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
KLicka för feed
stats.blogg.se